https://www.kipf.in

Kolkata, with her rich history of art, culture, politics and persona has been a photographer’s Mecca not for decades, but two whole centuries. Myriads of lensmen around the world have been drawn to this city for its heady mix of tradition and expression.

With that in mind, Kolkata is all set to house the largest repertoire of works from the heart of Europe to the end of Africa at the Kolkata International Photography Festival 2019 to celebrate the entire photographic community in its whole – the amateurs, the enthusiasts, the professionals, the critiques - to represent photography as an art form.
For the first time ever,under the aegis of Maya Arts studio, this 7 day festival shall bear witness to the works of the world's greatest masters –some never-seen-before photographs celebrating Kolkata and its craft of visual storytelling.

Starting February 28th, 2019, KIPF looks forward to being a first of its kind and intends to give the veterans their due and serve as a networking ground for both national and international talent. See you there!






The group exhibition entitled Memory. Imprints of Destruction and Rebellion of Life focuses on the phenomenon of memory encoded in the genetic code of all living creatures – also trees. Trees (can) live for centuries, much longer than humans, and therefore they often end up being silent witnesses to historical events. The memory of trees is stored in their bodily structure, however, it is impossible to read and interpret with our means. Their memory is as ambivalent as an image without a given context.


The works of three artists, Jaka Babnik, Masaki Hirano and Bojan Radovič, refer to indelible traces that humanity has left on its immediate, natural surroundings. They testify to the fragility and pettiness of humans compared with the grandiosity of nature, as well as human blindness and addiction to their supremacy on the planet. But trees are mysterious beings and humanity does not know much about them – despite immense scientific and technological development. It is, therefore, relevant to pose these questions: Can trees record and store their memories, like they leave traces of their growth in the concentric circles of their trunks? And, if they can, is it possible to read their memories from their internal structure? All three artists touch on these issues from profoundly different perspectives while questioning the very nature of the photographic medium. They utilise photography’s unconventional principles, far removed from classic photographic representation, and hence their images pose more questions than they offer clear answers.


Curator of the exhibition: MIHA COLNER
Texts: Miha Colner & Marina Gržinić


The exhibition will be open until 26 May (from 8pm to 11pm) and on 27 May (from 10am to 2pm)
Venue : DUM Association, Ljubljana, Slovenia [address: Kolodvorska ulica 6]




Produced by: DUM (Društvo umetnikov) / Zavod Sektor / Rostfrei Publishing / Hiša fotografije Slovenija



PDF ダウンロード







2015年6月18日(木)〜 6月28日(日)
阿部 淳(招待作家)+ 平野正樹(国境なき写真家旅団員)

[回廊時間]
 6月18日〜24日 13:00〜19:00
 6月25日 19:00〜22:00
 6月28日 19:00〜22:00

[会場] ハッテンギャラリー
大阪市北区西天満4丁目8-5 衣笠ビル4F
[電話] 06-7504-4180
[アクセス] 東梅田、北新地、大江橋、淀屋橋 各駅から徒歩10分










WEBサイト
http://www.aya.or.jp/~marukimsn/kikaku/2013/2013hirano.html


After the Fact
戦争・革命・経済成長・自然破壊、混沌に彩られた20世紀は過ぎ去った。しかし複雑で多岐にわたる諸問題は先送りされ、ツケは21世紀の今の私たちに及んでいる。結果としての2001年9月11日の世界貿易センターの同時多発テロ、2008年リーマン・ブラザーズの倒産劇、世界の富の偏在増大傾向、そして地球温暖化傾向、これらは最早、旧来のシステムのつぎはぎでの改良、政策的な騙し騙しでは機能しないことを示している。私たちが直面せざるを得ない様々な問題の近・遠因に金融システム、お金の問題がある事は見過ごされ、その事が問題をより深刻に増幅させている。私たちは今、お金を根源的に問い直す時期に来ているに違いない。

平野 正樹(写真家)

オープニングトーク「遅れて来た写真家」の仕事をめぐって
2013年9月14日(土) 午後2時
出演:平野 正樹(写真家)、福住 廉(美術評論家)、 岡村 幸宣(原爆の図丸木美術館学芸員)
参加自由(当日の入館券が必要です)
当日は、午後1時に東武東上線森林公園駅南口に丸木美術館の送迎車が出ます。

会場
原爆の図丸木美術館
〒355-0076 埼玉県東松山市下唐子1401
http://www.aya.or.jp/~marukimsn/index.htm





第一、第二次世界大戦後、ドイツや日本で借入金が増大し、赤字国債や戦時国債が濫発された結果、ハイパーインフレーションにより日本経済を崩壊状況に追い込んだ。富と権力を象徴するMONEY「お金」通貨や、自由通貨(スタンプ貨幣)、企業株券等、すべての価値がかわってしまった。その後、第一次オイルショックにより好景気は終止符をうち、赤字国債の発行残高が増大しバブルが破壊した。やがて冷戦時代も終結。そして、デフレ・スパイラル現象下リーマンブラザーズ倒産により深刻な金融危機を世界的に及ぼした。金融がグローバル化し、インターネット上でお金という数字が飛び交い、カードで買い物をする現代人に、今展を通し作家は何を問いかけているのか。激動の時代を流動的に変身していく価値=MONEY、そのメカニズムを生み出し、時代をつくるのも人間であることを再認識させられる。

作家平野正樹は、今展をミハイル・エンデ(Michael Ende)とシルビオ・ゲゼル(Silvio Gesell)に捧げると告げている。

因にミハイル・エンデが1973年に発表した「モモ」には、「時間貯蓄銀行」に時間を盗まれてしまい、皆の心から余裕が消えてしまう。しかし、貧しくとも友人の話に耳を傾け、その人自身をとりもどし、やがて時間を取り戻させてくれるという、優しいストリーであるが、著者は、この「時間」を「お金」に変換し、利子が利子を生む現代の経済システムに疑問を抱かせることが目的だったと言われている。

期間:2013年4月4日 (木) - 4月16日(火)/2F Art-Lobby
時間:11:00~19:00(最終日17時迄)
協力:PROMO-ARTE Latin American Art Gallery
http://www.promo-arte.com/jpn/ex_files/2013/0404_hirano_themoney/0404_hirano_themoney.html



期間:2011年3月31日 (木) - 4月12日(火) 11:00-19:00
会場:PROMO-ARTE ProjectGallery(2F)
企画:PROMO-ARTE Gallery
詳細 http://www.promo-arte.com/jpn/ex_files/2011/0331_hirano/0331_hirano.html

東京都渋谷区神宮前5-51-3 ガレリア2F
プロモ・アルテ
tel. :03-3400-1995
e-mail: info@promo-arte.com


english
"HOLES" Exhibition by Masaki Hirano
Masaki Hirano will show us a very impressive and strong message through his reportage photos taken in Bosnia and Herzegovina. This exhibition is featured on "HOLES" of bullets in the dispute.
It's real and is known as a symbol of Photo Festival of Berilin 2005. Please don't miss it.

From: Mar 31st(Thu.) to Apr 12th(Tue.), 2011
11:00 - 19:00 Closed on Monday
Place:PROMO-ARTE Gallery All 2nd floor
Organized by: PROMO-ARTE Gallery
WEB http://www.promo-arte.com/eng/ex_files/2011/0331_hirano/0331_hirano.html


これまでの展示 | Past Exhibition











2009
ULSAN International Photography Festival [Korea]
Masaki Hirano page